کد مطلب:316630 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:278

امام زمان روضه می خواند
حجت الاسلام و المسلمین مرحوم كافی رضی الله عنه (واعظ نامدار) نقل فرمود كه ملا احمد مقدس اردبیلی فرمودند: برای زیارت حضرت امام حسین علیه السلام با جمعی از طلبه ها پیاده وارد كربلا شدیم، در بین راه



[ صفحه 27]



طلبه ای بود كه گاهی برای ما روضه می خواند، گویا امام حسین علیه السلام نمكی بر حنجره اش ریخته بود.

مرحوم مقدس اردبیلی می فرماید: وقتی وارد كربلا شدم اربعین بود و زائران زیادی به آن جا آمده بودند، با خود گفتم: چون حرم شلوغ است داخل نمی روم و در گوشه ای از صحن می نشینم و زیارت می خوانم، آن گاه طلبه هایی را كه در آن جا بودند دور خود جمع كردم و به آن ها گفتم: آن طلبه ای كه در راه برای ما روضه می خواند كجا است؟

گفتند: نمی دانیم كجا رفته است.

در این هنگام دیدم مرد عربی از بین جمعیت خود را كنار زد و به طرف من آمد و صدا زد: ملا احمد اردبیلی! می خواهی چه كنی؟

گفتم: می خواهم زیارت اربعین بخوانم.

آن مرد عرب گفت: پس زیارت را بلندتر بخوان تا من هم گوش كنم.

ملااحمد اردبیلی می گوید: زیارت را بلندتر خواندم: وقتی زیارت تمام شد به طلبه ها گفتم: آن طلبه پیدا نشد؟ آن ها گفتند: آقا! نمی دانیم كجا رفته است. ناگهان مرد عرب به من گفت: مقدس اردبیلی! چه می خواهی؟

گفتم: یكی از این طلبه ها در راه برای ما روضه می خواند، مدتی است كه نمی دانم كجا رفته، خیلی علاقه دارم برای ما روضه بخواند.



[ صفحه 28]



مرد عرب به من گفت: مقدس اردبیلی! می خواهی من برای شما روضه بخوانم؟ گفتم: آری! آیا می توانی روضه بخوانی؟

مرد عرب گفت: آری!

در این موقع دیدم مرد عرب رویش را به طرف ضریح امام حسین علیه السلام گرداند و ما را منقلب كرد. یك وقت صدا زد: آقا جان! نه من و نه مقدس اردبیلی و نه این طلبه ها هیچ كدام یادمان نمی رود، آن ساعتی كه خواستی از خواهرت - حضرت زینب علیهاالسلام - جدا شوی، در این هنگام دید كسی بالای سر او نیست. در آخر متوجه شدم كه این عرب، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) است. [1] .


[1] مرحوم شيخ احمد كافي.